Presa

Hutton in presa

HUTTON ISI EXTINDE CAPACITATEA DE PRODUCTIE
Publicat de www.retail-fmcg.ro
Data: 06 februarie 201

link articol

Hutton, cel mai mare producator de paste fainoase cu capital integral romanesc din Ardeal, se asteapta la o crestere de 20% a vanzarilor in 2013, mizand pe extinderea capacitatii de productie si largirea portofoliului de produse. Hutton, ce ofera o gama completa de produse din segmentul premium, a inregistrat in anul 2012 o cifra de afaceri de 8,3 milioane lei, in crestere cu 7% fata de anul precedent, cand cifra de afaceri a companiei a fost de aproximativ 7,8 milioane lei. Pastele Hutton sunt fabricate dupa reteta familiei Hutton dintr-un amestec de fainuri speciale atent selectionate, iar sortimentele cu oua au cel mai ridicat continut de ouă proaspete de pe piata, într-un procent chiar de până la 40%. In anul 2012, Hutton a investit 4,7 milioane euro in construirea unei noi hale de productie si in dezvoltarea unei linii continue de productie paste lungi cu capacitate de 600 kg/ora, plus o linie de ambalare si cartonare, silozuri interioare pentru faina cu capacitate de stocare de 150 t, linie de spargere si dozare oua si alte utilaje si tehnologii specifice de ultima generatie.

Aceasta noua linie dubleaza capacitatea de productie a fabricii Hutton situata in Satu Mare, introducand un nou sortiment in portofoliul companiei, pastele lungi. Fabrica Hutton mai include inca doua linii de productie, una pentru paste scurte si una pentru paste speciale (romburi, frunzulite, melcisori etc), capacitatea acestor doua utilaje fiind de 550 kg/ora.

«Acum 20 de ani cand am inceput fabricarea pastelor Hutton am pornit cu pasiunea pentru paste de calitate si cu o mare ambitie de a oferi un produs gustos si sanatos pe care sa il indrageasca intreaga familie, in spiritul bunei traditii din Ardeal. Sunt mandru sa spun ca am reusit sa ne dezvoltam, devenind cel mai mare producator de paste fainoase din Ardeal si unul dintre cei mai importanti jucatori cu capital autohton de pe piata din Romania, respectandu-ne misiunea de onoare: aceea de a oferi paste premium la cel mai bun raport calitate-pret.

Rezultatele din 2012 vin sa confirme eforturile noastre continue de perfectionare, iar investitia in noua linie de productie demonstreaza angajamentul nostru de dezvoltare in ritmul cererii consumatorilor sai si in linie cu exigentele pietei. Pentru anul in curs estimam o crestere a afacerilor cu 20%, crestere bazata pe dublarea capacitatii de productie a fabricii noastre, pe lansarea de noi parteneriate si pe intrarea pe segmentul pastelor lungi. », declara Richard Hutton, proprietar Firma Hutton.

PRODUCATORUL PASTELOR HUTTON ASTEAPTA O CRESTERE DE 20%
Publicat de www.zf.ro
Data: 07 februarie 2013

link articol

Piaţa pastelor făinoase a crescut mult în ultimii ani, românii trecând de la tradiţionalii tăiţei la paste italieneşti precum celebrele spaghetti. Pe această piaţă concurează companii cu afaceri de zeci de milioane de euro. Foto Shutterstock Hutton, un producător de paste făinoase din Satu Mare cu capital integral românesc, aşteaptă un avans de 20% a afacerilor anul acesta, până la aproximativ 10 mil. lei, pe fondul extinderii capacităţii de producţie a fabricii şi lansării de noi produse. Anul trecut compania, care livrează pastele în judeţul Satu Mare şi alte 11 judeţe din vestul şi centrul ţării, a avut un rulaj de 8,3 mil. lei ( 1,8 mil. euro), în creştere cu 7%. Compania deţine o unitate de producţie a pastelor în oraşul Satu Mare, iar anul trecut a investit 4,7 mil. euro în construirea unei noi hale de producţie şi în dezvoltarea unei linii continue de fabricare a pastelor lungi care are o capacitate de 600 kg pe oră. De asemenea, investiţia a mai vizat construcţia unei linii de ambalare a produselor, silozuri interioare pentru făină care au o capacitate de stocare de 150 de tone şi o linie de spargere şi dozare a ouălor. Odată cu această investiţie, Hutton a intrat pe segmentul pastelor lungi, portofoliul companiei incluzând 22 de forme de paste. Pe lângă linia de producţie a pastelor lungi inaugurată anul trecut fabrica mai are şi două linii de producţie pentru paste scurte şi speciale, capacitatea lor fiind de 550 kg pe oră. Înainte de a creşte capacitatea de producţie, în fabrică lucrau 35 de angajaţi, iar odată cu investiţia în fabrică numărul acestora a crescut la 40, potrivit informaţiilor oferite de companie. Piaţa pastelor făinoase a crescut mult în ultimii ani, românii trecând de la tradiţionalii tăiţei la paste italieneşti precum celebrele spaghetti. Pe această piaţă concurează companii cu afaceri de zeci de milioane de euro. Cei mai importanţi jucători sunt Pambac, cu afaceri de 37 mil. euro anul trecut, Băneasa, care are în portofoliu produsele cu acelaşi nume, Pangram, care produce marca MonteBanato, Titan şi Arnos, deţinut de producătorul de băuturi necarbonatate Tymbark.

Povestea ardelenilor cu sânge molcom care inundă România cu tăiţei
Publicat de www.businessmagazin.ro
Data: 02 mai 2013

link articol

Ce au în comun Marco Polo, Thomas Jefferson şi un antreprenor din Ardeal? Pasiunea pentru mâncare sau, mai exact, pentru cel mai consumat aliment din lume: pastele făinoase. Antreprenorul Richard Hutton a luat reţeta de „tăiţei" şi a transpus-o într-un model de afacere de familie asemănător celor italieneşti recunoscute în lumea întreagă. Va reuşi să se apropie tradiţia românească de cea a rudelor latine? Părinţii mei m-au învăţat un lucru: «Lucrează ca şi cum ai avea să trăieşti în veci, roagă-te ca şi când ar fi să mori mâine!»„, spune Richard Hutton, proprietarul afacerii cu paste făinoase din Satu Mare care îi poartă numele. Citatul lui Benjamin Franklin este o învăţătură primită de la tatăl său, de la care a moştenit şi fabrica locală de paste pe care o conduce din 2001. Pentru el şi restul familiei aceasta a devenit un mod de viaţă: „...le producem de mai bine de două decenii şi nu ne-am gândit că am putea vinde vreodată afacerea„. Prin „noi„, Hutton se referă şi la alţi membri ai familiei. De pildă, sora lui este gestionară la un depozit în apropiere de Satu Mare unde lucrează timp de opt ore; mama lor lucrează la acelaşi depozit; soţia coordonează angajaţii din fabrică şi se ocupă de „creşterea viitorilor acţionari„, respectiv cei patru copii. Speră că toţi se vor implica, la rândul lor, în afacere. Firma, care are 40 de angajaţi, a crescut în ultimii cinci ani de la circa şase milioane de lei în 2009 până la peste opt milioane de lei în 2012; capacitatea de producţie a ajuns la 2.000 de tone de paste făinoase pe an. DACĂ 20 DE ANI PARE O ISTORIE LUNGĂ PENTRU O FIRMĂ ROMÂNEASCĂ, pentru piaţa mondială de paste vârsta este a unei companii la început de drum: „Există branduri mari, nu doar în Italia, cu secole de existenţă„, spune Hutton. În rândul exemplelor se află Barilla, italienii aflaţi la cea de-a patra generaţie de proprietari, toţi descendenţi ai lui Pietro Barilla, fondatorul unui mic depozit de panificaţie şi paste la începutul secolului XX. Şi fraţii Martelli conduc o afacere începută de tatăl şi unchiul lor. Iar Di Martino, una dintre cele mai vechi companii din piaţa pastelor făinoase, condusă de familia care îi poartă numele, este la cea de-a treia generaţie de producători. Toate aceste afaceri au în comun faptul că au pornit să cucerească lumea din mici oraşe italiene, similar cu modelul de afacere din Satu Mare. Sau invers. Se spune că exploratorul veneţian Marco Polo a adus pastele în Europa după o călătorie în China; iar preşedintele Thomas Jefferson le-a popularizat în America. Pastele româneşti, mai cunoscute drept „tăiţei", s-au dezvoltat pe baza tradiţiilor, a preferinţelor de consum din regiune. Modelul de afacere de familie cu acţionariat 100% românesc, precum cel întâlnit deseori la italieni, a fost dezvoltat, instinctiv. Deschiderea unui atelier de 50 de metri pătraţi în localitatea Botiz, lângă Satu Mare, „la casa părintească„ a fost primul pas, făcut de tatăl lui Richard Hutton, în 1990. Acolo, familia a pornit iniţial prin producţia de sărăţele, vândute prin lanţul de magazine „Alimentara„. Doi ani mai târziu, au ales să se reorienteze spre paste făinoase, alegând „o reţetă de tăiţei de casă cu ouă specifică zonei Ardealului„. Richard Hutton lucra în acea perioadă ca electromecanic la o fabrică de utilaje miniere, dar în scurt timp s-a dedicat în totalitate lucrului la producţia de paste făinoase. Toţi cei cinci implicaţi în firmă erau membri ai familiei: „tatăl, mama, sora, cumnatul şi cu mine„. Au început astfel să facă fără niciun utilaj câte 20-30 de kilograme de paste pe zi. Odată ce sistemul capitalist s-a dezvoltat, şi implicit se deschideau noi magazine, creştea şi cererea; iar familia a hotărât să cumpere utilaje. Astfel, s-au extins şi producţia zilnică a crescut de peste cinci ori, ajungând la circa 1.000 de kilograme. Chiar şi aşa nu era de ajuns pentru a onora cererile şi pentru că în Botiz extinderea nu era posibilă, familia a ales o zonă industrială din Satu Mare, unde a construit o hală de circa 700 de metri pătraţi. Aici au început să fie produse pastele în iunie 2003: „Am diversificat atât producţia, prin paste scurte şi medii, dar am crescut şi capacitatea de producţie la 35 de tone/zi„. Ca urmare, extinderea spre pieţele din judeţele limitrofe şi din alte 15 judeţe între 2006 şi 2012 a fost inerentă. Acoperă acum toată zona Ardealului şi o parte din Moldova. Cu mai mult curaj, în 2012 familia Hutton a mizat pe o investiţie de 4,7 milioane de euro, cu care a fost ridicată o nouă hală pentru producţie şi au fost cumpărate tehnologiile specifice. 860.000 de euro au fost fonduri proprii, iar restul au fost împărţite între o finanţare europeană (2,1 milioane de euro) şi un credit bancar (1,74 milioane de euro). Iar utilajele folosite la retehnologizare sunt identice cu cele folosite de companiile italiene; ardelenii au acelaşi furnizor de echipamente cu fabricile Barilla, pe care membrii familiei Hutton le-au vizitat în călătoriile în Europa. Ca urmare, în gama Hutton au intrat şi pastele lungi, iar compania a ajuns să deţină, conform propriilor estimări, o cotă de piaţă cuprinsă între cinci şi şapte procente; valoarea întregii pieţe se plasează la circa 25-30 de milioane de euro. Reprezentanţii companiei cred că potenţialul pieţei nu a fost atins încă, iar „consumul este în creştere constantă„. Richard Hutton a observat că piaţa autohtonă are diferenţe de consum în funcţie de regiune, iar vestul ţării conduce detaşat. Obiceiurile celor din vestul ţării se apropie de cel al ungurilor, care mănâncă anual în jur de 6,5 kg/cap de locuitor. Totuşi, cel mai recent studiu publicat de Organizaţia Internaţională a Pastelor plasează consumul mediu de paste pe cap de locuitor din România la 2,7 kg/capita, volum ce poziţionează ţara cu un loc mai sus decât Anglia, care are 2,5 kg/capita. Pastele sunt preferate, în mod previzibil, în Italia, unde consumul mediu ajunge la o valoare de 26 kilograme pentru un locuitor. Potrivit aceleiaşi surse, România a produs în 2011, circa 52.600 de tone de paste, în timp ce în Italia volumul a fost de aproape şase ori mai mare. CÂT PRIVEŞTE PLANURILE HUTTON, ACESTEA SE VOR CONCENTRA ÎN URMĂTOAREA PERIOADĂ DOAR PE PLAN LOCAL: „Piaţa românească e în mişcare, consumul creşte încet, se redistribuie cotele de piaţă, apar jucători noi, de diverse calibre, dispar alţii„. Ceea ce îl încurajează să continue în ciuda obstacolelor pe care antreprenorul le întâmpină la tot pasul: birocraţia şi legislaţia „încâlcită sau mult prea permisivă". Pentru a cuceri o parte mai mare din ţară, Hutton mizează pe relaţia cu magazinele tradiţionale şi reţelele moderne de comerţ cu care lucrează - în prezent, Real şi Cora; şi vânzările pe internet şi reţele de socializare ar putea avea un rol important. „În cinci ani, ne vedem lideri pe piaţa Ardealului, cu parteneriate naţionale noi cu retailerii şi distribuitorii, dar prezenţi şi în alte judeţe-cheie, inclu-siv în Bucureşti„. Până una alta, piaţa locală de paste este împărţită între jucători precum firmele Pangram din Reşiţa, Băneasa din Bucureşti, Pambac (Bacău) şi importurile dominate de italienii de la Barilla sau francezii care aduc Panzani. Richard Hutton povesteşte că pleacă împreună cu soţia şi fiica cea mare în călătorii, atipice mai ales pentru o familie din Ardeal cu sânge „molcom„. Atât el, cât şi soţia şi fiica conduc motociclete: „Avem două motociclete Harley, pe care le folosim toţi„. Chiar dacă majoritatea călătoriilor, de fiecare dată când le permite timpul, sunt în Europa, îşi aduce aminte de cea mai interesantă: pe Route 66 în America.  Pentru Richard Hutton şi familia lui, piaţa de paste făinoase „e un domeniu care, în principiu, dacă nu greşeşti (major), îţi oferă siguranţă„. Şi asta pentru că, până la urmă, pastele făinoase se numără printre alimentele de bază.

Revista Landra
"Luna august 2012

Citeste articol in limba maghiara...

Produsele romanesti castiga teren in retailul modern

Publicat de revista"PIATA"
Data: noiembrie 2011

Citeste articol...